Filmtips: Dinner for schmucks

I ett försök att stryka över hur jag brutalt klankade ner på tyskar och Hanna i föregående inlägg, hade jag tänkt göra ett helt nytt inlägg och utgå ifrån att allt dumt jag nåonsin sagt glöms bort så fort jag säger någonting nytt.


Och om du håller tummarna för att jag kommer vara ännu mer retarded* för ditt nöjes skull, ja, vem vet? Hur får vi reda på det? Jo, statistik så klart. I slutet av inlägget analyserar vi innehållet och hur efterblivet det var.





Dinner for Schmucks**




Ja, till och med hans leende är komiskt. Man bara vet det genom att kolla på honom: den här mannen haffar brudar.



Skådespelare: Steve Carell och Paul Rudd. Utgiven: 2010. Genre: Komedi



When he finds out that his work superiors host a dinner celebrating the idiocy of their guests, a rising executive questions it when he's invited, just as he befriends a man who would be the perfect guest. ***


Först av allt slår det mig som märkligt hur pass mycket hat den här filmen mottagit från amerikanska filmnördar, när den trots allt uppfyller krav nummer ett när det kommer till filmer: att vara underhållande. Men tydligen är amerikanarna inte lika lättcharmade av en välskriven film som de är av Jersey Shore. Lustigt, för att karaktärerna i både film och den där tvserierna håller sig på ungefär samma iq-nivå. Vad jag gillar särkilt med Jersey Shore är hur jag inte kan göra någon graf över hur deras strukturerade tankeförmåga förändras i takt med ökad alkoholkonsumtion: den förblir densamma oavsett hur mycket de häller i sig! Det är ett vetenskapligt fenomen som bara kan återfinnas i Guidos och gnagare, och någon borde föra statistisk över det. (Jag! Jag kan föra statistik över det!)


Men du vill veta om du borde kolla på den här filmen eller inte. Och du borde se den, helt klart, för att vet du vad? Den är inte bara rolig och smart och kreativ, den är söt också. Vår schmuck är den typen av person som gör konst av döda möss. Alla på en gång nu: awwwwww.


Här är en piechart. Piechart är engelska för... pajkarta? Det är så att du ska veta var pajen finns i kylskåpet. Jupp, det är 75%**** bättre än diagram, för att man slipper vara hungrig.

*Retarded är ett ord på engelska

**Dinner for schmucks är också på engelska, alltså ett annat språk än svenska

***Det finns en jättebra hemsida för dig: http://translate.google.se/#

****Med reservation för statistiska felaktigheter


Caroline


1 kommentar: