Allt vi vet om Tyskar

Jag kommer att spendera resten av mitt liv med att undra över hur det kommer sig att vi har en läsare från Saudiararabien.

Jag säger inte att vi säkert kommer iväg till Berlin, men vi jobbar på det. I väntan på denna resa tänkte jag att vi kunde summera ihop allt vi vet om Tyskar just precis nu, innan vi ens varit i Tyskland. Jag tänkte undvika det där känsliga ämnet andra världskriget, med respekt för alla Tyskar som inte är Hitler. Och det är en ansenlig mängd som inte är Hitler, faktum är att ingen av dem är Hitler. Vi kan ju konstatera med säkerhet att en var mer än tillräckligt. Hitler, alltså, intee en tysk. Tyskar är helt okej. De gillar alkohol.

Här är en drinklek för dig: ta en shot varje gång följande ord dyker upp: tysk, tyskar, tyskarna eller Tyskland. Huh? Huh? Då måste du läsa min blogg full. Gud vad kul vi kommer ha! ---> drink \~/

Det Tyska Folket




Faktum 1: De gillar alkohol. Väldigt mycket. (Och bröst, kan vi lägga till bröst?)




Om vi utgår från att hela Tyska befolkningen inte är killar, kan vi fortfarande påstå att faktum 1 sämmer. Jag kan inte tänka på Tyskland utan att tänka på ölglasen damerna här ovan håller i. Det är det första som dyker upp när man googlar Tyskland. Till och med innan en bild på Hitler dyker upp!

Faktum 2: De gillar inte att man tar upp Hitler.

Jag ska hålla käften om det där nu.

Faktum 3: De erövrar turistorter

Jag säger inte att Tyskar har en fallenhet för att vilja erövra saker eller så (det här är inte en referens till Hitler, jag lovar) men... det finns de här turistorterna som är så tyska att de är tyska. Turistorterna är tyska, om ni förstår vad jag menar. Var de än ligger i världen. Jag googlade "german tourist egypt" och en massa bilder på hajar dök upp. Coincidence? I think not.*






Faktum 4: De är mer öppna (och knäppa) än svenskar



Det här är lustigt för att det här påståndet gäller alla som inte är svenskar. Men så lär man känna svenskar på djupet och så fattar man att, ja, de är nog rätt knäppa ändå. Det verkar vara ett mänskligt tillstånd, när jag tänker efter. Vet ni vad? De här blogginlägget är bland de mer poänglösa saker jag gjort. Ska vi lägga in ett diagram? Vi lägger in ett diagram. Jag har inte heller nämnt Hitler någon gång i det här inlägget.



Här är vad inlägget består av:

*Det där skrevs på engelska, det är ett annat språk.

1 kommentar: