Årets Uppdrag, haka på!

Det har varit alldels för många skämt om alkohol i den här bloggen, och för att förtydliga så skämtar vi bara om alkohol för att alla tycker alkohol är roligt. Jag dricker inte som en gris, utan snarare... som en griskulting? Självklart är jag dömd att vara forever alone, jag drar skämt om statistik och pokémon medan jag pekar ut det i en sarkastisk ton i en någorlunda osammanhängande text som du börjar få lite svårt att hänga med i just nu, och därför läser du om den här meningen. Om du någonsin har kört "jag har aldrig" med ett gäng stocholmsslynor och inte tagit en enda klunk under lekens gång, vet du hur jag känner just nu och då har du också hört the story of my life. Det är inte det att jag är oattraktiv, jag har bara problem att hålla ögonen öppna eftersom att mina ögonlock är slöa på grund av min efterblivenhet och det brukar uppfattas som oattraktivt. Vilket är mitt eget unika och långsökta och fruktansvärt utdragna sätt att säga: jag ska prata om någonting helt annat nu.

Medan du var i skolan skrev jag det här för att jag är sjuk som en hund, men åtminstone två gånger så smart som en vilket också råkar vara anledningen till att jag kan skriva överhuvudtaget.

46 dagar har gått sedan det här året påbörjades. En sak från nyårsnatten minns jag tydligare än allt annat: jag förväntade mig ett bra år. För att försäkra mig om att det också skulle bli så, gjorde jag nyårslöften som baserades på att förbättra mig själv (och därigenom leva ett bättre liv).






Huvudargumentet jag har till att jag inte tror världen kommer gå under är att vi människor helt enkelt är alldeles för söta för det. Det, plus att försök övertyga mig om att en första som hävdade att jorden går under nu inte är 1. schitzofren och 2. sa exakt samma sak om en massa andra årtal.


I alla fall, här är nyårslöftena jag gjorde:





I motsats till vad man kanske skulle kunna tro har att skriva på en blogg som en bra dag har sjutton läsare inte hjälpt mig uppnå något utav ovanstående mål. Och som bilden tydligt visar krockar löfte 1. med löfte 3. Undrar du om jag förbättrat något, ens en aning? Svaret är att jag är inte säker, jag har inte räknat ut hur man för statistik över det än. MEN, det finns en ännu bättre fråga: hur i guds heliga namn skulle man kunna bli smartare, snyggare och roligare? Hur i hela fridens namn gör man?



Snälla, sätt dig ner igen och ta det lugnt, panika inte om du nu hade tänkt dig att försöka uppnå samma mål som jag. Vi tar oss igenom det här tillsammans, okej? Jag startar en ny serie inlägg som jag ska kalla för "Årets Uppdrag." Kommer till en blogg nära dig inom en snar framtid. Under tiden, enjoy being your old, ugly, boring, dumbass old self, för att när det här är över är vi åtminstone charmigare och intelligentare än Frankensteins monster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar