Until death do us part

Jag kan inte föreställa mig vad det finns att prata om på alla hjärtans dag förutom kärlek. Om man då bortser från VAD SOM HELST, det går att prata om precis VAD SOM HELST som inte är kärlek. Låt oss välja någonting... random, to stay true to the blogs theme?



Unga stjärnor som är bättre, populärare, snyggare och rikare än både dig och mig.







Hungerspelen har premiär den 23 Mars, och vet du inte vad det är så är det en film baserat på en bok. Läs boken, se filmen.

Storyns upplägg är att 24 ungdomar ska slåss till döden på en stor gladiatorarena, i direktsänd tv i en dyster framtid. Jag tänker inte recensera boken, utan snarare bygga mitt inlägg på det här, men det ska tilläggas att Hungerspelen är en av mina favoritböcker. Men är den bättre än Twilight? undrar du. Allt är bättre än Twilight. Bert Karlsson är charmigare än Twilight.

Nu till inläggets poäng/tema: Vi behöver aldrig någonsin göra något för att överleva nu för tiden.

Moderna tider har blivit så bekväma att det bara är för dig att rulla fram tills du möjligtvis stöter på en kamphund, där blir det stopp och så blir det också en rätt populär kultlåt. När var senaste gången ditt liv var i fara? Var du full? Eller bara korkad?

Skulle du överleva en gladiatorfight? Kan du använda pilbåge, svärd, knivar etc.? Nej, det behöver du inte. Lär dig bara skriva uppsatser, laga mat och ragga på krogen and you´re good for life. Och får det dig att känna? Mesig? Tom? Har du aldrig tänkt på det förens nu när jag tog upp det, och är nu rätt irriterad för att du hade lätt kunnat tänka dig att spendera resten av ditt liv med att aldrig någonsin tänka på sådana här saker?

Visst, det är tryggt och myspys att vi inte behöver oroa oss för hur vi ska skaffa mat för dagen. Men här är ditt liv:
Och här är en klocka:









New York




Lägg märke till hur den aldrig slutar ticka. Vad gör vi med våra liv? Visst har vi både du och jag någon form av plan? Om vi inte behöver överleva, är det inte dags att fokuser lite mer på att faktiskt leva?


This daily inspirational speech was brought to you by Caroline™

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar