Den första rappen

Efter 28656789* skämt om statistik undrar jag hur länge till jag kommer undan med det. Grejen är den att det är helt okej att skämta om statistik, ingen blir upprörd. Nyckeln till humor ligger i att driva med något- och då måste man hitta något som det är okej att driva med. Jag har ett hjärnspöke som tjatar om att jag ligger i trubbel när jag skämtar elakt om något. Sedan minns jag hur bitter jag är och så har jag inte längre några problem med att vara elak.

Men så igen, finns det något ganska smaklöst med att vara elak. Visst, nyckeln till humor är fortfarande att driva med någonting, men det lämnar mer dörrar öppna än att rätt och slätt trycka ner folk. Ibland driver man med folks förväntningar- du förväntar dig att saker ska vara på ett visst sätt, och när en referens görs till det på ett överraskande sätt i samband med att du uppfattar det som bekant har vi... BAM, HUMOR!

BITCHES BE TRIPPING WHEN I SHOW U HOW IT'S DONE, LIKE MY SWAG WHEN THE BOYS GET SHOT OVER LIKING WHAT I WRITE, I'M A RAPPER AND MY TEXT IS DAMN CAPS LOCK 'CAUSE RAPPERS ARE QUITE AGGRESSIVE, U KNOW

Här följer den sanna historian om hur rappen uppfanns, featuring guy 1 och guy 2 som jag till och med la in en liten bild på. Och med sanna historian menar jag att jag hittade på den medan jag egentligen önskade att jag kunde dra fler skämt om statistik.

Så... lagt märke till hur rapplåtar rimmart? Det är för att i begynnelsen var alla rapplåtar en dikt.












Stereotypisk svart kille nr. 1








Stereotypisk svart kille nr. 2



GUY 1: Hey man, my bro, whats up?
GUY 2: BRO! IM SO GLAD TO SEE U GIVE ME A HUUUUUG :D. U know, everythings fine, just fine. I'm taking these classes in poetry, and now I just can't stop thinking of how beautiful the sky is, or how much my girl reminds me of the sun n stuff. U know, beautiful stuff.
GUY 1: So, u like, rhyme n stuff?
GUY 2: Yeh, and i get all naked n stuff.
GUY 1: What?
GUY 2: Wanna hear a poem? It's about how mad I am at the world and my ex, u know Latisha?
GUY 1: Yeh, dat bitch. But u gotta love that ass. Sure, I wanna hear your poem, bro.
GUY 2: *tar upp en skrynklig papperslapp ur bakfickan, och en pistol, en kniv och en crackpipa ramlar ut* *Harklar sig* Bitch, u owe me money, money, money, can't stop thinking bout them money. So I'll come to your house with a AK-47, honey. Shut upp n*gga, u aint seen nuthin yet, imma BURN YOUR HOUSE DOWN THEN MY FUTURE IS SET.
GUY 1: Dude, you're screaming. Why? U mad bro?
GUY 2: I've been pretty upset lately, yes, I'm glad you asked. U know, society and other n*ggas just get me down, man. Here's the rest of the poem. U listenting? U hear what I'm saying? *Harklar sig igen* So, it's prison after that, right after my crime. I'll be pennyless and troubled owning nothing but time. I AM SAD AND MY LIFE IS SH*T, LATISHA WHY YOU LEFT ME I AM LONELY BUT MUSCULAR AND FIT.
GUY 1: Dude, it really does rhyme. And I like how you're all aggressive n stuff, it's like you're really expressing how you feel wit that poem. Let me try. *Harklar sig* MONEY MONEY MONEY, LADIES LADIES LADIES CAUSE I LIKE LADIES. Well, it doesent rhyme, but I sure can say it fast.
GUY 2: OMG stereotypical black guy number one, we should totally sing songs like this!
GUY 1: OMG thats brilliant!!!

/Caroline

*Med reservation för statistiska felaktigheter

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Roliga inläg och allt!
    P&k!

    SvaraRadera
  2. Haha vi är två personer, men tack så mycket :)

    SvaraRadera